Rasakan Ko Anwar ! Hero bela rakyat kunun !

17 07 2008

Nota : Kalau nak komen pun sila baca sampai habis ye ! Jangan berlagak pandai nak bagi komen maki aku walaupun tak pernah hantar satu artikel pun kat Tranungkite.net. Untuk yang baca kat blog aku sila malam nanti ke Tranungkite.net untuk hantar komen. Cari je nama aku “fairuzhafeez” tapi kena tunggu sebab mungkin editor tak lulus. Blog aku tak de orang masuk. Kawan-kawan je.

————————————————————————

Assalamualaikum dan salam cinta semua !

Sekarang ni sure kecoh seluruh Malaysia dari lobi-lobi parlimen hinggalah ke warung kopi Mak Teh Kg. Buluh perihal Anwar ditangkap. Tranungkite.net pun pasti berdozen artikel pasal Anwar ditangkap. Ni lagi satu artikel “sampah” buat tuan puan baca.

Anwar…. Anwar …. Anwar …. Kesian ko ye ! Rasakan ko Anwar ! Ko nak sangat jadi herokan ? Gentelmeng kunun. Sekarang ko merasa la akibatnya. Orang suruh ko bermuhabalh banyak pulak ko punya helah. Takut apa kalau ko tak salah. Berani kerana benar, takut kerana salah !

Bleh aku nak tanya satu soalan kat ko ? Apasal dalam debat pasal turun minyak tu ko lawan habis-habis ? Sikit-sikit dah la no. Ni nak menang jugak. Ko tahukan Si Shabery tu dah taruhkan jawatan dia sebagai Menteri Penerangan (baru je 100 hari lebih sempat rasa) untuk berdebat dengan ko ? Alih-alih … sedap pulak ko berhujah. Aku pun heran, ramai pulak yang tepuk tangan masa ko berhujah. Kalau dalam sembahyang jemaah, itu tandanya ko ada salah baca. Ko ade salah baca fakta ke ?

Aku pun lagi-lagi la heran, Shaberry tak suruh ke orang-orang dia jangan bagi “tiket” penonton studio banyak sangat kat pembangkang. Nasib baik RTM 1 tak siar secara langsung, ye la aku rasa (klu aku fikir guna akal singkat) orang-orang kampung ni mungkin cepat terpengaruh dengan sorakan dan tepukan di studio. Dulu masa aku tengok rancangan Muzik-Muzik carta Mingguan pun, ada sorang yang duduk kat tepi pentas minta kitorang tepuk kuat-kuat kunun nak bagi happening, nak tunjuk meriah kat studio, padahal dok la sangat. RTM aku tak tahu la ada ala-ala TV3 ke tak ?

Anwar, Anwar .. ko tak serik-serik ke duduk dalam penjara ? Tak ingat lagi ko kena telanjang, tumbuk sampai lebam biji mata, kurus kering cengkung ? Sampai sekarang pun aku tengok ko ni macam tak bermaya je. Nasib baik dapat gi berubat kat Oversea. Kena terima kasih kat Kerajaan Islam Hadhari pimpinan Pak Lah no. Dapat juga ko bersiar-siar cari ilham kat Oversea lepas kena bebas.

Dulu aku ingat mati-mati cam logik je apa yang Mahathir cakap : ko tumbuk diri sendiri kat mata ! Ye la .. Mahathirkan pemimpin genius. Takkan dia cakap main agak-agak je sedangkan Wawasan 2020 yang 30 tahun ke depan pun dia boleh agak (Errr .. sempat ke Najib amik masa 10 tahun dari 2010 -2020 untuk jadikan Malaysia negara Maju seiring Wawasan 2020 ?).

Aku ingat ko pakai make-up artis untuk buat kesan khas kat mata ko tu, ala-ala skil mekap artis Anak Pontianak yang ada orang tak takut pun tengok. Alih-alih bila Suruhanjaya Khas DiRaja siasat (tu pun dah berbuih mulut rakyat minta wujudkan), barulah aku tau yakni Otaimer, Bekas Ketua Polis Negara yang tumbuk ko.

Heheh ! Nasib baik ko tak mampus Anwar ! Tuhan masih redha ko hidup atas bumi Malaysia ni. Kalau ko kena pukulan TKO masa tu (bukan TranungKite Online tau!) kelam-kabut Mahathir nak jawab dengan orang kampung nanti.

“Save and sound” lagi ke ko kali ni Anwar ? Malam tadi ko tidur mana ? Atas tilam tanpa cadar atau atas simen ? Ke ko tak sempat nak tidur sebab banyak sangat soalan nak tanya kat ko ? Mungkin diorang rasa teruja kot… Ye la .. bende-bende begini… Ala .. dulu gambar kes polis adik Nurin yang klasifikasikan sebagai “sulit”, “tak tercapai akalmu” dan “mengguris perasaan” pun tersebar kat umum. Gambar-gambar Allahyarham Nurin yang disiksa secara seksual. Err… dapat tahu ke siapa punya angkara ? Aku baca paper, otai polis cakap bahan bukti (gambar nedah siasat adik Nurin) tu dalam simpanan orang-orang yang ada akses ke bahan bukti.

Siapa yang ade akses selain dari polis ? Ntah la .. takkan Ah Seng tukang cuci gambar pun ada akses ? Bandingan je la … aku tak tahu la nak kata polis yang sebarkan. Kan fitnah pulak. Nantikan aku pulak kena bagi statement dan soal siasat sebab buat tuduhan tanpa bukti. Sibuk sangat pasal kes liwat ko. Sharlinie apa cerita ? Mawi pun tak tahu alkisahnya. Kadang-kadang aku terfikir lagi penting kes liwat ko je dari kes diorang. Ni aku terfikir-fikir je. Korang jangan la ikut aku.

Macam ko Anwar pelik sikit, selalu ko je yang terkena. Kau report pasal orang lain pun kena, orang repot apsal ko pun ko terkena. Nasib ko lah Anwar. Nak jadi Hero mesti la sakit dulukan. Ko mesti suka tengok citer Tamil, hero kalah dulukan. (Ala aku tahu .. sebab tu ko tahu joget India sket depan kaum India masa berkempen di Ijok tu. Aku nak bagitau, setakat joget biasa macam tu, aku pun tahu!).

Nantilah aku sambung pula Anwar. Aku lepas geram cam ni pun bukan seluruh Malaysia baca pun. Kalau seluruh Malaysia baca pun, bukan semua boleh berfikir secara ilmiah. Ko paham-paham je la mentaliti sebahagian kecik orang Malaysia. Asal selesa je. Cukup makan tak pe la. Kekal je kerajaan yang ada. “Naik minyak pun tak pe, harga minyak seluruh dunia naik “, kata salah seorang pro kerajaan bila aku tanya setuju ke tak minyak naik. Tak pe la, keje gomen, pangkat tinggi, tak la kurang duit. Orang kampung cam aku nih gane la gamaknya. Aku nak isi minyak EX5 aku pun takut. Sebotol saiz botol cuka besar tu (x sampai 700 ml) pun RM 2.60.

Selagi orang Melayu bawahan tak pandai berpolitik macam orang Cina selagi tu la orang Melayu terus layu ! Nak harap siapa boleh ubah ? Belajarlah dari orang Cina. Jangan taksub sangat dengan politik sempit. Ingat! mengalah bukan kalah, bertegang tak semestinya menang.

Cukuplah dulu, nanti banyak pula bil api kena bayar ni. Kalau aku rajin aku sambunglah kat blog aku ye !

Salam permisi !

Minta maaf ye kalau ada yang terasa ..

Kak Zah, doa untuk Bang Nuar ye … kalau betul Bang Nuar tak salah, Doa orang terniaya amat makbul.

http://fairuzhafeez.com

“Hidup Melayu!”
“Cemelang, Gemilang, Tebilang!”

ps : Jangan saman saya, saya tak ada duit, tapi saya ada prinsip.

ps 2 : Sebut pasal komen dan maki cara tak berapa cerdik ni kat Cari Idol : Rancangan realiti Internet di Forum Cari pun aku kena, jangan tak percaya, aku pun peserta juga. Nak baca sila ke sini, tapi tak yah la undi aku sebab aku bloggers, undi secara adil ya! Biasa la manusia, suke berlagak bagus kot. Tapi ramai yang tahu tatasusila menulis.

Advertisements

Tindakan

Information

3 responses

17 07 2008
fairuz hafeez

saya memang sengal…muakekkekek

[ Nota : Komen di atas ini diberikan oleh manusia yang bukan saya.
Alhamdulillah, saya akan doakan kamu mendapat balasan yang setimpal dari Allah insya-Allah sehingga kamu memperkenalkan diri dan meminta maaf terus di sini.

Nota ini ditambah oleh Admin

Fair ]

18 07 2008
catz

wah,, lantang bersuara 🙂 pekabar fair?

19 07 2008
fairuzhafeez

baik catz .. lama x update blog ? bese la … lepaskan perasaan …

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: