Hanya Untuk Forumer Cari.com.my (terutama sub-bod SYMT)

31 07 2008

Sambungan dari Forum Cari – Sub-Bod SYMT :Kami tidak mahukan penyingkiran, kembalikan 2 peserta yg tersingkir


Wahai insan-insan seni sekalian. Mengertilah, hiburan adalah mekanisme untuk membahagiakan hidup dan menenangkan jiwa. Muzik adalah santapan rohani utnuk melenturkannya menjadi insan yang bersemangat dan terus menjunjung langit di mana pun bumi dipijak. Melodi2 yang oktetis itu adalah anugerah Allah untuk manusia mengkaji, mengerti dan memperakui kebesarannya.

Fair tidak datang ke sini hanya untuk menelan sumpah seranah yang bisa menjadi doa dan paling bahaya jika dimakbulkan. Fair datang ke sini kerana melihat ada hujan cinta bila melihat ukhuwah dan kemesraan orang lama bila datangnya orang baru buat rumah. Fair tahu ramai pengkritik yang terkhilaf menggunakan frasa yang betul. Yang berlalu tak akan berulang, buang yang keruh, ambil yang jernih, pakailah kanta cinta, insya-Allah pahit akan manis akhirnya.

Kepada pengomen2 bukan pro yang lain jagalah perkataan anda. Kadang2 kata2 kita lebih banyak keburukan dari kebaikan. Insaflah saudaraku. seperti kata Ajami, yg Fair madahi kembali : kalau dunia seni Malaysia sudah kecik, dangau kita di CI2 ni lagilah kecik. Hargailah pengorbanan para sukarelawan yang ingin memastikan CI2 ini berjalan dengan lancar dan baik. Uolss ingat tak berpeluh ke ketiak diorang buat kerja ?

Nggak mengerti apa cerita ni & apa itu CI2 ?
Sila klik banner di bawah untuk penerangan !

Untuk yang suka hentam peserta seperti Ke******., sebelum terfikir nak kutuk peserta, dengar dengan teliti, adakah peserta-peserta ini hanya mengambil mudah pertandingan ini ? Bagaimana dengan yang menghabiskan masa berjam2 hanya utk edit lagu ? Terpaksa melalak macam tarzan yang mungkin membuatkan jiran sebelah ty “dia ni histeria ke?”. Bagaimana dengan yang disindir oleh rakan satu floor ? Bagaimana dengan yang terpaksa menghadapi exam dan mempunyai masa yang terhad ? Bagaimana dengan yang sanggup mengupah musician untuk membuat minus satunya ? Bagaimana pula dengan peserta yang hampir kehilangan suara semata2 kerana rakaman berulang kali untuk memberikan yang terbaik ? Uolss x nampakkan ? Tylah peserta CI1 akan pengalaman mereka.

Fair tahu ada yang perasan Fair nyanyikan lagu “Aku Takkan Bersuara” di forum ini kebelakangan ini (dah tentu uollsss takkan dengar). Fair bukan merajuk menunggu dipujuk tetapi Fair kecewa dengan mentaliti semua orang di sini yang kebanyakannya Melayu. Semuanya seakan nak lepas perasaan kat sini. Camooooooooooooon ! Nak lepas perasaan gi kat bod politik nung. Lepas la perasaan kat sana, mengapa dilepaskan di sini ? Sini kita nak enjoy dengan muzik, menyebarkan cinta melalui medium seni !

Cukuplah … nak sambung rakam demo pulak ni, hutang dgn pemuzik belum bayar lagi. So, semua dah besar2 kan ? (tak der la sebesar Tajah Oja.. wink! wink!). Kita yang kena ubah dunia ini menjadi laman kasih sayang bukannya dunia ini memaksa kita untuk mengikuti rentak-rentak survivor yang karnivor.

Ingat ! Kita di sini seperti satu keluarga. Cubit peha kanan, peha kiri sakit. Cubit peha Oja.. kena pijak dek Tajah dia laaa … ! He he he.

“Bersatu kita roboh, bercerai kita teguh !”

Menyanyi Demi Cinta
Fairuz Hafeez

Advertisements

Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: